dinsdag 10 februari 2009

Sixties

Op de radio is het deze week de week van de sixties, en dat is meegalmen met alles wat je hoort :-) Maar ook een 'laatje' herinnering wat zomaar opengaat bij het horen van sommige 'nieuws'verhalen van toen: de 6 daagse oorlog van Israel !
Zomaar ineens was ik weer in de (gemengde)dierenartsen praktijk waar ik werkte,mijn baas was met vakantie en er was een Israelische waarnemer die zomaar halsoverkop vertrok naar zijn thuisland bij het eerste nieuws van die oorlog! Mij achterlatend met een telefoonnr van 'Utrecht' waar wel een aantal mensen zouden zijn die konden invallen!Pffffff, dat was de start van de meest hektische,idiote, ruim 1,5 week, die ik ooit zou hebben!
Iedereen die kón invallen(allemaal net afgestudeerde mensen), kon maar 1 of 2 dagen, en niemand wist natuurlijk ergens de weg,of kende ook maar 1 van alle patienten/clienten,of wist waar iets te vinden was! Laat staan dat ze iets goed opschreven(behalve mijn tel.nr voor de volgende ;-)). Ik heb werkelijk dag en nacht aan de telefoon gehangen om uit te leggen wie wat waar, en ben zo veel mogenlijk meegereden langs alle soms afgelegen boederijen,en was tot laat bezig alles in de praktijk op orde te houden incl alle administratie. Eindelijk na 1,5 week kon ik mijn baas lokaliseren, en die kwam spoorslags naar huis waar inmiddels de laatste 'invaller' alweer was verdwenen. Sjonge jonge wat een toestanden, die oorlog in Israel was na 6 dagen klaar,ik had langer werk ervan!
Kreeg wel een gebakje voor alle moeite, en een (kleine)bonus! :-)Lang geleden..........wat muziek al niet kan teweegbrengen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Ja door een bepaald liedje kan van alles naar boven komen :)
Maar dit was wel heel leuk om te lezen, en vast ook wel om mee te maken :)

groetjes
Lies