woensdag 28 oktober 2009

zul je net zien!

Omdat Dineke vakantie heeft neemt die smorgens Alaska een aantal dagen alléén mee naar het bos. Zodat ze even niet de kans krijgt achter vee enz enz aan te jagen,en ik met de andere 3 op mijn gemak een rondje kan maken.
Ik kwam aan waar ik de honden eruit kan laten en zag dat alle koeien helemaal achterin hun weilanden stonden,tssss,nou dan had Alaska best mee gekunt dacht ik....En terwijl ik start en Colin en Justin al een stukje vooruit gehold zijn zie ik iets aan de andere kant van de weg bewegen in een kaal maisveld. Vlák aan de weg, op nog geen 5 meter van me af 4 reeen! Ik wist niet wat ik zag.De auto rustig aan de kant geschoven en heel zachtjes mijn deur open gemaakt(als ik dat doe komen de honden altijd accuut terug binnen de deur opening en krijgen een koekje)gelukkig hoorde Colin het en kwam terug hollen. Langs die reeen! alleen over de weg natuurlijk.Ik denk omdat ie dat koekje al in gedachten had dat hij ze niet doorhad! Pffffff.Justin keek wel naar ze,maar reageerde er niet op. De reeen wandelden gewoon door, al keken ze wel naar de Shelties toen die langs holden. Ze wilden de weg op om over te steken en tóen hadden ze ineens dat onraad gevoel.Staartjes omhoog, oortjes in 'o jee' stand ,en ze maakten een met énen links! Niet hollen, maar in een wat geaggiteerd stapje liepen ze,af en toe omkijkend,van ons weg. Toen ze ver genoeg waren ben ik verder gegaan met vreselijk de pest in: GEEN FOTOTOESTEL bij me! Ik heb echt nog nooit van zo dichtbij 4 reeen op mijn gemak kunnen bekijken! Goed dat Alaska er dus toch niet bij was vandaag!!

Geen opmerkingen: