maandag 26 mei 2008

Dilemma

Ik had dit weekend een echt dilemma. Zaterdagmiddag was ik met de honden onderweg(ik in de auto,stapvoets!,en de honden ernaast)op een stil landweggetje,en ineens zag ik wat.Wist niet goed wat ik eigenlijk zag,dus even Bouncer in de auto geroepen(die heeft iets tegen de auto die achteruit rijdt,hangt ie in de banden) en een stukje terug. Aan de kant van de weg tegen een boom zat een jonge kraai,doodstil.Zucht,wat nu,auto wat heen en weer dat ik er pal naast stond,deur open en eens gebukt naar het zwarte geval. Hij bleef gewoon zitten en keek me aan,dus maar opgepakt om even te zien of er iets mee was.Poeh,zware dikke sterke jonge kraai,geen Kauwtje,maar een echte knoepert in wording! Bouncer de auto uit gelaten en zitten bedenken wat ik moest....Ondertussen had kraaimans zich stevig aan mijn trui vastgehaakt en hing daar als een overmaatse broche aan me.Wat moet ik nu....Beest met veel moeite losgehaakt(volgens mij had ie minstens 20 nagels met weerhaakjes aan zijn poten! ;-)) en voor de passagierstoel op de grond gezet. Toch maar even een stukje verder gereden onder af en toe een binnenssnavels kwok van mijn onverwachte passagier.Toen kreeg ik daar toch weer twijfels over dus teruggereden,wie weet zitten zijn pa en moe wel ergens in de buurt en het is toch beter als die hem voeren. Hij had wel al een mooi verenpak maar nog wel donsjes ertussen,dus nog niet helemaal klaar voor de wijde wereld.... Uiteindelijk ben ik vlak naast de boom waar ik hem vond op een dammetje gestopt.Daar zou hij wat veiliger zitten,wilgen ernaast en weilanden waar overal kraaien vlogen.Ik denk ik moet hem een klein hopje geven dat ie niet pal naast de auto zit,dus een klein zwaaitje en plop daar lag ie een metertje of 1,5 verder,absoluut dus nog niet vliegvlug,én ik kon er nu ook niet meer bij....Zucht. Ik heb een half uurtje op een volgend dammetje gewacht of er een vogel naar toe zou gaan,maar er vertoonde zich geeneen. Misschien ook omdat ik er in de buurt stond met 4 ongeduldige honden??! Pfffff,ik ben uiteindelijk naar huis gegaan met een naar dilemma gevoel in mijn maag,had ik dan toch.... Maar ja,ik wil echt geen tamme grote kraai,opvang is hier nergens, en wat dan?? Ben zondagochtend meteen terug gereden,maar er was nergens meer iets wat op zijn aanwezigheid wees,ook geen bosje veren of zo,zucht,moeilijk hoor,en ik kan niet helpen om me er rot bij te voelen! En de honden?? Die hebben hem bekeken,Bouncer keek heel mal toen hij hem als borstdecoratie aan me zag hangen,maar verder was er geen enkele belangstelling,alleen ongeduld waarom we nu eindelijk niet verder gingen!

Geen opmerkingen: