zondag 15 juni 2008

Ontmoetingen op de zondagochtend

Het leuke van met de honden er op uit is dat je nooit weet wie je tegenkomt. Soms alleen maar hardlopers en fietsers die allemaal even de hand opsteken omdat ik de hondjes even naast me plaatsrust heb,maar zoals vandaag....
Echt zondagochtend hoor,mensen die je nooit ziet zijn ineens aan het recreeeren ;-). Komt er wéér een auto aan,dus hop ,weer zuchtend aan de kant(het schiet ook niet op vandaag),auto houdt in en stopt... OK mijn broer,in een voor mij vreemde bestel. Hahahaha tja,dat zag ik dus niet.Bouncer even extra in de houdgreep,die houdt niet van dagzeggers,ook niet van degene die hij kent, en een poosje gezellig staan kleppen.Hij had zijn hond ook in de auto dus vraagt ie netjes mag Tyra ook even los bij die van jou....? Ik grootmoedig tuurlijk! (Ehhhh Tyra is een Pitbull dame....maar inmiddels bijna 10 dus ach.....)Nou dat was geen succes,mijn 4tal ziet Tyra,Bouncer vergeet mijn broer's aanwezigheid en verlegt zijn aandacht naar dat 'geval' , keffende Shelties alom en Tyra wil NU terug in de auto!! hellup baas die griezels doen onaardig........ Ahhhhhhhh t'is ook een liefie hoor!! Fellow is de enige die zich gedraagt ,hij blijft gewoon bij mijn voeten liggen terwijl Colin inmiddels een hogerop plekje heeft bedacht en uit het raam naar mijn broers gezicht klimt om hem af te lebberen.Affijn ze gedragen zich dus grotendeels als een onopgevoed zootje! Zucht! Mijn broer is meegeweest de Shelties van de boot halen toen we ze kregen,Justin weet daar helemaal niks meer van ;-),maar Colin wel! Die is uitzinnig blij als hij Niko ontdekt,alleen moest ie niet zo'n 'geval' bij zich hebben!
Na een poosje moeten we verder want we blokkeren de weg ;-) en gaan we door. Een kwartiertje verder komt er in de verte een paard aan,dus tegen de tijd dat die in de buurt komt,zelfde ritueel,honden aan de kant..... Ik kijk nog eens goed ,ohhhhhh,t'is wel een hele mooie zeg met een speciale 'termino' manier van lopen. Dus móet ik daar even wat van zeggen ;-) 'Wat hebt u een prachtige Spanjaard!' Kijk dat had ik dus goed gezien,want mevrouw erop stopte meteen, het was een 12 jarige PRE schimmel hengst! Zoooooooo'n spetter! Ze reedt hem ook met een origineel Spaans zadel zag ik toen ze dichtbij was. Zoiets kom je toch niet elke dag tegen op een landweggetje in de Kraats! We hebben een tijdje staan praten, ze rijdt shows met hem en ze had een website zei ze(thuis meteen opgezocht natuurlijk ! ;-)). Al met al kwam ik een uur later thuis als normaal,en de honden liggen nog steeds te pitten! Maar zulke ochtenden hou ik wel van hoor!Lekker anders, en gezellig!

Geen opmerkingen: