dinsdag 5 oktober 2010

toen en nu

Toen ik vanmorgen in het Binnenveld aankwam rook ik het meteen! Gekneusde mais! Ze zijn aan het jaarlijkse maisrijden begonnen.Ik verbeelde het me afgelopen vrijdag al, maar toen zag ik niets,maar nu was het overduidelijk.Deze tijd is het ook oppassen geblazen met de honden, want al die grote trekkers met volle en lege karren erachter hebben haast! Het zijn meest loonwerkers,er is veel mais en alles moet binnen.En reken maar dat die gasten hard rijden! Natuurlijk komen ook meteen de herinneringen weer binnen aan onze Fellow(en ook Bouncer die het van zijn paps leerde)die genoot van de maistijd! Vooral als de mais nog zacht was en lekker zoet!Hij heeft er heel wat geplukt in zijn leven.Op de later kale maisvelden was hij nog lang op zoek naar achtergebleven stukken kolf! Ze glommen dan ook als een spiegeltje na deze periodes!;-)

Fellow had niet genoeg tijd om de kunst goed aan Alaska te leren. Ik pauzeerde vanochtend op precies het zelfde plekje als op het filmpje,Alaska holt wel naar de mais toe, maar weet dan niet wat ze er ook alweer mee zal!Voor de Shelties valt er dus nu ook niets meer aan restjes te snaaien! Einde van een tijdperk!
Vanmorgen zag ik ook de 2 residente Ooievaars in het weiland staan. Ze lijken dus alletwee te willen blijven want normaal horen ze nu al een eind richting Afrika te zijn! De afgelopen jaren bleef steeds 1 achter, die dan in de sneeuw zielig stond te kleumen.Maar zijn/haar partner gaat hem dus gezelschap houden dit jaar! Hopenlijk krijgen we niet weer zo'n koude sneeuwwinter, voor hen, maar ook voor mij erg lastig en belemmerend!Deze foto maakte ik van het koppel 2 maanden geleden, het gras ziet er nu anders uit, anders kon hij net zo goed vandaag gemaakt zijn!

Geen opmerkingen: