donderdag 19 mei 2011

Onze poezen.......

Voor het gemak moet je echt geen perzen nemen ;-)ze vergen nogal wat onderhoud. Maar doordat het geen springers en klimmers zijn kunnen ze wél altijd in onze (omheinde)tuin waar ze heel erg van genieten. Ik denk dat die buitenlucht er ook voor gezorgd heeft dat ze in de 13(!) jaar dat ze bij ons wonen nog nooit 1 dag ziek zijn geweest! Het zijn echte zonaanbidders. Kum is helemaal bijna altijd buiten, en doordat we een veranda hebben kan dat ook. Daar staat een extra kattenbak en een klimtoren voor ze, nou ja klim....het is een soort kunststof slakkenhuis ,anders konden ze vast niet bovenin komen.Ze zijn niet erg gek op elkaar,maar ook dat geeft interaktie natuurlijk! ;-) Kum is heel veel buiten, en Prydi veel meer binnen,tenzij wij ook buiten zijn! Zo makkelijk en vriendelijk Prydi is, zo 'ingewikkeld' is Kum! We zien haar soms de hele dag niet, en de keren dat ze langskomt en je vereerd met een soort rauwe maaauw(siamees in haar voorouders?!)en een kopje zijn er niet erg veel.
Dat heeft ook gevolgen voor haar vacht! vroeger toen ik zelf nog vlugger was kon ik haar regelmatig genoeg vangen en doorkammen. Dat was een wederkerende ellende want ze zag en ziet er nml niet tegenop met nagels en tanden heel duidelijk te maken hoe ze over dat gebeuren denkt! Hierdoor moet ik bekennen dat Kum dus na de winterperiode tamelijk in de klit zit! Maar sinds gisteren loopt ze er na een paar klittenknip-sessies(waarbij ik moedige vasthoudt hulp had) er weer klitloos doch mottig bij!;-) Woest met haar staart vloekend heeft ze zich in de tuin wel een uur zitten wassen: hoe DURVEN we! Ahhh, het groeit weer aan allemaal en verder is ze wel lief hoor!:-) En de zomervacht is gelukkig goed bij te houden!
Nee, dan is Prydi heel wat makkelijker! Die ziet vachtverzorging als een sociaal gebeuren, en zolang als ik haar kam zoemt ze er op los, ondertussen proberend mij terug te wassen met haar ruwe tong.Geen mottige jas voor onze creme prinses!:-)

2 opmerkingen:

karlijn zei

ze zijn wel erg mooi hoor die krabpal is dat speciaal voor buiten ?
is wel een id dan voor hier

perkoetoetenco zei

de krappaal is niet meer te krijgen helaas, ja kan buiten!