zondag 16 augustus 2009

pups......................zucht,soms....!

Soms..............denk je wel eens wat is er leuk aan honden, en tegenwoordig vaker: waarom zijn pups ook alweer leuk? ;-) Dit schattige pupje lag vanochtend eerst in een blubbersloot, toen in een dood beest! En als klap op de vuurpijl bleef ze eventjes een stukje achter......na enig roepen kwam er een stinkend ,(mensen)diarree van haar hele kop druipend, monstertje te voorschijn! Gattegattegattegat, en dat moet dan nog met de auto mee naar huis. Het meeste met wat keukenrol(heb ik gelukkig in de auto) er afgeveegd, daar ga je al zowat van over je nek! Vond ze ook nog niet leuk en wilde in mijn hand happen: beetje achter uit de keel verteld hoe ik over dat soort dingen dacht....toen liet ze me de grootste viezigheid er tenminste afhalen en kon ik haar met een lief piepstemmetje , waar ik op dat moment niks van meende ;-) , vertellen dat ze zo braaaaaaaaaaaaaf was. Ze geloofde het aan haar kwispelstraatje te zien wel , en was heel blij met het bijbehorende koekje! Ahhhh, we houden van haar hoor, alleen dan even niet zeg maar! LOLWe hebben haar vanmorgen ook weer gemeten en gewogen.Ze is nu 20 weken(en 2 dagen ;-)), en ze was 44,5 cm hoog en woog 12,2kg . Grappig dat we haar een hummeltje vinden, maar dat ze in alles eigenlijk maar net achter de maten van Buster blijft zitten, en dat was een hele gewone Aussie reu die 56cm werd. Dat zal ze niet gaan halen, liever niet zelfs, maar ik ben wel benieuwd hoe ze uitgroeit, en dan niet alleen qua maat natuurlijk. Ik heb dat door de jaren heen van al onze honden altijd op gezette tijden opgeschreven in een klapper,met alle byzonderheden, dat is vaak echt handig. Het is zo leuk om zo'n groeiproces te volgen!

1 opmerking:

Anoniem zei

Getsie, zou ze familie zijn van onze Nisga'a.
Ook hij heeft uitgevonden dat je dode vogels kunt eten, dat je móet rollen in stinkende bagger, door het water rennen en daarná pas door het zand. En als ik dan zijn kop zie na zo'n wandeling.....ja, kun je dan nog boos worden??

Manon.