donderdag 24 december 2009

eindelijk weer een rondje binnenveld

Nou ik ben weer heel thuis gekomen! Eenmaal met de auto de straat uit was de weg goed.(met mijn scoot kan ik er nog niet uit) Het zat wel potdicht door mist in het binnenveld(door alle besneeuwde weilanden denk ik?), en de wegjes waar ik met de honden kan komen waren een spiegelglad spoor met losse sneeuw ernaast. Moest nog 2 keer de kant in voor een auto en door de mist zie je die ook laat.........maar het ging!
De honden vonden het wel even lekker geloof ik. De Shelties hebben niet veel last met glad, de Aussies meer. Vooral Alaska was net Tekko Taks op glad ijs/Bambi ;-) Niks voorzichtig, gewoon vol hollen en willen stoppen zoals normaal.... Hoppa met de kop op de grond doorglijden enz enz. Op Colin af racen die zit te poepen, en met Colin ,poep en al, anderhalve meter doorglijden: Colin woest!! Alle kraaien moesten uit beeld gebracht......affijn een razende idioot!
Door de laaghangende mist zie je goed dat Colin nu de best isolerende vacht heeft , die liep helemaal wit berijpt door de wereld(en geen fototoestel bij me)precies zoals onze IJslanders er ook uit kunnen zien.(archief fototje ;-)dit was onze Ljúfur) Ik hoorde onderweg het uitgebreide weerbericht op de radio: vanavond en vannacht op uitgebreide schaal ijzel, en daarna sneeuw................ ik ben niet blij!

Geen opmerkingen: