woensdag 16 december 2009

winterse perikelen

Vanochtend ontdekt dat Alaska schotvast is. Waar ik s'morgens altijd ben met de honden begonnen ze ineens vlak bij te schieten, bleek een jacht langs de volgende evenwijdig lopende straat. Ze keek wel(t'knalde ook nogal hard), maar deed er niks op. Allerlei wild wél, want ik heb echt geluk gehad dat Alaska en Colin zo druk waren met zichzelf,de snuffels en de kraaien! 3!! vossen(niet tegelijk hoor) en een aantal hazen kwamen als een streep aanscheuren en kruisten de weg waar ik op was,om in een verder veld naar de horizon te vertrekken. Die hebben de jacht nog even ontlopen! Toen de 3e vos er aan kwam schatte ik in dat die mij te dichtbij zou kruisen en heb de honden ingeladen. Klopte precies, ze zien in hun paniek ook niks meer en rennen alleen maar weg weg wég!
Nu hebben ze daarnet op de radio voor vandaag ook nog een hoop sneeuw aangekondigd,écht een nachtmerrie voor mij want dan kan ik dus de deur nauwelijks uit.Gattegattegat wat heb ik toch een hekel aan al die winterse perikelen, het maakt me ook nog afhankelijk en dat haat ik haast nog meer!

Geen opmerkingen: