zondag 14 maart 2010

nijlganzen, ze blijven apart

Ik blijf het aparte vogels vinden(de foto is van vorig jaar gewoon in een wei naast me,nu kan ik er niet meer zo dicht bij komen ;-))Als ze ergens zitten zijn het grotendeels grijs/beige volgels en als ze vliegen zie je ze puur zwartwit! Ze zijn ook nogal luiddruchtig en sisserig dus je hoort ze reeds van verre(en ik niet alleen ;-))Altijd zie ik ze in koppels en nu in het voorjaar zijn ze steeds nogal druk.Ze zitten op het oooievaarsnest in de buurt te krassen dat het een oordeel is, of zoals vanochtend, vliegen ze in formatie constant tamelijk laag over om je vooral te vertellen dat je moet WERGWEZEN! En wat ik dan het aller apartste vind van deze toch best zwaar uitziende ganzen, dan landen ze rustig in de top van een hoge Peppel boven je hoofd!De eerste keer dat ik ze zag jaren geleden zaten ze ook in een boom en ik was helemaal perplex.Nu weet ik dat ze dat doen en er ook nestelen, maar het blijft een maf beeld! (Hier staat meer over ze.)

Geen opmerkingen: