woensdag 16 maart 2011

stomme kamikaze hazen!

Vanmorgen zag ik aan het eind van mijn honden-ochtendrondje in de verte een haas de weg over steken, pfjoe, gelukkig zagen de honden hem niet dacht ik nog! Komt het kreng weer terug ....zigzaggend over de weg, sja en dat was te opvallend .Voor ik het in de gaten had(omdat ik op Alaska lette) ging Colin er met een rotvaart achteraan, natuurlijk accuut gevolgd door Alaska die veeeeeeeeel harder kan rennen en dat ook demonstreerde! Ik pakte snel de fluit en tuf het ding in de haast al blazend pfffp weer uit, grrrrrrrr! Justin staat al tegen me aan,en Geisli komt ook al aanlopen, al omkijkend van oohooohhh! zag je dat?! Zoiets doe ik niet he?! Ja braaf hoor! Pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeepp eindelijk doet het ding het ! In zie Colin halverwege een wei omdraaien, en even later zie ik ook Alaska uit een verdere wei over de sloot springen op weg naar me toe, zijn ze er bijna...... Komt een andere haas ineens de weg op, precies tussen mij en de aankomen hollende Colin en Alaska door....hoppa!! En weg waren ze weer! pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeepp pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeepp , deze keer zonder het fluitje uit te spugen :-) Zowaar is Col meteen gestopt(toch teveel moeite?) en komt terug, en na nog 2 keer kort hard op de fluit blazen zie ik dat Alaska zich in de verte ook heeft omgedraaid en terug komt. Helemaal met wijd open bek hijgend komt mijn jacht tweetal bij me, en dan moet je ook nog opvoedend goedzo zeggen en een koekje uitdelen voor het brave komen :-(.
Je gelooft het niet maar die 2 rothazen kwamen er dus achter aan hollen, zó de weg weer op richting mij , een lucht sprong makend : Oeps honden !!! en dan keihard weer wegrennen met hoog opgerichte oren........ en wég was mijn jacht-aus weer voor ik haar kon pakken! Of het kwam omdat ze al zat had gerend, of dat ze toch gewoon luisterde, maakt niet uit, ze kwam nu vrij vlot terug op mijn fluit van halverwege het volgende weiland. Ik heb terplekke de wandeling voor klaar verklaard! :-) Flauw he?! Met een koekje voor het komen achter de kiezen , gingen ze braaf achterin de auto liggen, op weg naar huis: uitrusten! LOL

2 opmerkingen:

Lya zei

Nou Jenny je leert zo wel goed fluiten;-)).
Altijd spannend zulke acties. Blij ook als ze weer goed zijn afgelopen.
Maggie ving eens een jonge haas en als echte Barfhond begon ze er gelijk aan te knagen.
Ik moest vreselijk moeite doen om hem van haar af te kunnen pakken. Het beestje zal wel niet fit geweest zijn, een gezonde haas krijg je zelfs als aus niet te pakken.
Groetjes,
Lya

Belevingsgericht werken zei

Je hebt aardig met ze kunnen oefenen vanmorgen, zo te lezen hadden de hazen er lol in ;) en de honden ook!