vrijdag 8 april 2011

echt lente!

s'Morgens in het Binnenveld is het voorjaar hoorbaar,voelbaar,te ruiken ;-) en zichtbaar!Alle boeren werken in hoog tempo met hun trekkers op het land om dat omgehaald en ingezaaid te krijgen.Daarbij worden ook hoeveelheden 'geurig materiaal' de grond in gepompt!Vooral de honden vinden dat geweldig(ik iets minder :-)) Overal zingt het,zijn kieviten bezig met afleidings duikvluchten ,zitten koppels eenden in de sloot, er staan weer jonge koeien in de weilanden, én er zijn al Pinksterbloemen! Voor mij is dit de mooiste tijd van het jaar! De hele natuur hult zich in bruidskleding!
Gistermorgen zag ik daar deze wolk,ik vond hem best byzonder en heb de foto opgestuurd naar meteoconsult.Tot mijn verrassing lieten ze hem bij het weerpraatje op tv Gelderland zien! Het is dus een smal front,ervoor kraakhelder,en er achter vliegtuigstrepen en wolkenflarden.

Geen opmerkingen: