zaterdag 31 december 2011

Goed uiteinde van 2011!

Vanochtend ben ik met de hondjes nog lekker het Binnenveld in geweest. Alaska en Geisli vonden dat ze nog steeds geknal konden horen uit de omliggende plaatsen ;-) , en bleven vlak bij me lopen(wat ik dan weer helemaal niet erg vind want normaal moet ik steeds opletten dat Alaska er niet tussen uit piept).Na een kwartiertje besloot Geisli dat het allemaal toch wel mee viel en hij ging weer gewoon zijn gang, net als de Shelties die zo-bij-zo een smak minder gevoelig zijn als de 'grote' honden.
Het was grijs weer en ineens zag ik wat op de weg een stuk verder op wat ik niet kon thuisbrengen. Dichterbij gekomen zag ik dat het heen en weer bewoog, en nog dichterbij dat het een club schapen was! Dankbaar voor de dichtbij-aktie van Alaska heb ik de hondjes maar snel in de auto geladen. 'Vroeger' zou ik die dieren samen met Patrick en later Fellow even in een weiland hebben gezet, maar Alaska en Geisli zijn ongeleide projektielen dus dat gaat um niet meer worden. Anders zijn die schapen in noodtempo de wereld uit gerend.:-) Met de auto heb ik ze wat 'opgeduwd' richting een openstaand weiland, hopenlijk blijven ze daar een beetje in.
Eenmaal thuis lekker aan de koffie met een oliebol, hondjes aan mijn voeten,mijn moeder die de avond hier viert én blijft slapen babbelend op de bank, is de wereld wel in orde ondanks alle geknal buiten. Morgen is een nieuwe dag en een nieuw jaar, ik hoop dat het een goed jaar gaat worden! Een heel goed uiteinde voor iedereen en een geweldig 2012!

Geen opmerkingen: