vrijdag 25 april 2008

onverwachte sentimenten

Wat kan een mens soms ineens door iets getroffen worden! Vanmorgen zette ik mijn moeder(85) af bij haar zus waar ze vaak 1 keer in de week heen gaat,toen mijn tante riep:'wacht even ik heb wat voor je'.Ze kwam aan met een envelop waar een CD in bleek te zitten die mijn neef voor ons had laten maken. Zo vreselijk lief! Het was een CD versie van een hele oude 78 toerenplaat die ooit opgenomen is van het kerkkoor waar mijn oma en mijn moeder bij zongen,en waar mijn oma een prachtige solo op zingt en nog een lied samen met mijn moeder als 2e stem. Ach jee,krakende opname natuurlijk want meer als 60 jaar geleden opgenomen,maar ineens zoveel herinneringen en tranen bij het horen van die nog jonge, mooie en zo bekende stemmen. De honden kwamen bij me zitten mij aankijkend wat is er nou! Tja, erg sentinmenteel natuurlijk! Maar ik ben er zooooo blij mee!!

Geen opmerkingen: