zaterdag 18 april 2009

Kuieren

Ik had het geluk mijn overgrootouders nog tamelijk goed gekend te hebben(mijn paarden-tick komt volgens mijn moeder van mijn overgrootvader). Zondags kondigde opa dan vaak aan dat ie een stukje ging 'kuieren': pet op, handen op de rug, en kalmpjes aan van links naar rechts kijkend een stukje door de wereld. Of het een Brabants woord is weet ik niet, maar omdat het echte Brabanders waren kan dat maar zo.
De laatste tijd moet ik er steeds aan denken als ik met de honden onderweg ben, want kuieren is nu precies wat Fellow de laatste weken doet! Hij is gewoon niet fit, maar geniet zo toch op zijn manier van de wandelingen. Lastig is het wel, je staat meer stil om op hem te wachten dan dat je opschiet! Wat maffer is, is dat nu Bouncer, die zijn paps graag na doet, al hele stukken naast hem mee'kuiert', en zelfs Justin had zich vandaag dat loopje eigen gemaakt!Pffffff! Colin komt zo vaak kilometers voor en kijkt geirriteerd elke keer om waar we blijven.
Ik neem tegenwoordig Fel af en toe een klein stukje alleen mee met de scoot(hij kan er nu ook opzitten als ik rij, dan kan ik naar het bos met hem),zodat hij aan zijn trekken komt en de anderen weer eens tempo kunnen maken.

Geen opmerkingen: