woensdag 24 februari 2010

overpeinzing

Wat hadden we al niet aan verschillende honden typjes...van klein tot groot liep hier rond(niet allemaal tegelijk natuurlijk, maar wel vaak meerdere samen) bastaard teefjes,vlinderhond reutje ,div Shelties teefjes en reutjes,Cocker spaniel reu, Kerry Blue reu, Schnauzer reu,(langhaar)Duitse staande reu, Rottweiler teefje,een Border collie reu,4 Aussie reuen.....Allemaal hebben ze als pup geleerd met wandelen bij je te blijven,op de weg of het pad en de berm te blijven en niet onder hekken door te verdwijnen of weilanden in te gaan.
En toen kwam Alaska......ondanks alles wat we precies zo deden als met alle anderen vliegt die gewoon overal in als je niet heel erg oplet en haar terug kunt roepen.En elke keer weer zonder ook maar te knipperen. O ze komt heus meestal wel meteen terug als je het op tijd ziet, maar ze blijft het ook gewoon elke keer wéér doen.
Vanochtend riep ik Fellow bij me omdat die wel erg moeizaam werd.Ik kijk op, weg Alaska, en dan ook echt weg! Rondom weilanden dus ruim beeld, maar nergens ook maar een glimp! Roepen ,fluiten, stuk terug gegaan.........niks,kreeg er koppijn van! Fluiten(met een keihard fluitende jachtfluit!), de anderen zaten zowat IN me: jaaaaa we zijn er toch! Die maar een koekje gegeven. Fellow gek gemaakt met een stokje dat die ging blaffen......maar geen Alaska. Nog een stuk terug gegaan, almaar fluitend en ineens dacht ik dat ik wat zag bewegen, dus ik tuur die kant op, en 2 landweggetjes verder(met dus tig grote weilanden ertussen)zag ik wat hollen door mijn verrekijker. Blijven fluiten en roepen en toen kwam 'het' eindelijk mijn kant op.Totaal verblubberd kwam ze aanhollen jaha ik ben er al....koekje?? Sjonge ik had geestelijk hele andere ideeen als dat koekje! En even zo vrolijk zou ze meteen weer een volgend weiland invliegen: kraaien!
Thuis is het een geweldig leuk hondje, je moest er alleen niet mee naar buiten hoeven! En altijd aan de lijn is voor zo'n racemonster ook gekmakend......Soms.....!!!

Geen opmerkingen: