maandag 10 januari 2011

pffff ..... tuurlijk!

Ik heb 2 dagen de nieuwe camera meegenomen met honden wandelen,en hoopte dat ik nu ook eens de 2 grote zilverreigers die tegenwoordig zich hier laten zien kon 'vangen'. Gister zag ik ineens 1 achter in een weiland staan, maar eer ik het toestel had gepakt en in kon zoomen dook hij een slootje in.Om te laten zien dat ze er echt zijn heb ik héél in de verte zijn kop nog op de kiek gekregen. Nou ja, tis niet anders.

Vandaag was ik zonder camera met de hondjes op een ander wegje. Alaska staat ineens star en schiet naast me de slootkant in: Zilverreiger! Met een verontwaardigd gefladder komt hij ,groot en wit,2 meter naast me uit de sloot, en gaat een meter of 10 verder aan de andere kant van de sloot naar ons ziten vloeken met wiebelende vleugelveren!Tuurlijk nu ik niets bij me heb! Ik moest even flink doorroepen dat Alaska niet over die sloot er achter aan ging,maar dat lukte(knappe meid tegenwoordig!) En voor hij toch op de wieken ging naar elders,kon ik hem nu in iedergeval even goed bewonderen!Zonder camera!LOL
Ze zijn door het natuurgebied vlak bij(de Blauwe kamer)hier terecht gekomen,en ze zijn natuurlijk wel door vogelaars op de kiek gezet: FOTOs

Geen opmerkingen: