maandag 21 februari 2011

Rheingold nostalgie

Vanochtend zie ik in de krant staan dat de Rheingold op het station van Arnhem was, met foto!Deze trein rijdt al heel lang niet meer, maar om de een of andere reden is hij weer van stal gehaald.
Meteen flitsen er allerlei nostalgische gedachten door mijn hoofd, ik heb er namelijk mee gereisd en dat was een hele belevenis in mijn teenerjaren! Je ruikt, voelt en bent er meteen weer, alleen door zo'n foto en een stukje in de krant! Naar Zwitserland reizen, in je uppie, in zo'n luxe trein was een hele belevenis! Langs de Rijn in Duitsland in die hoge panoramische wagon...prachtig, het heerlijke eten in die luxe restoratie wagon heerlijk. Beetje jammer dat ik alleen al dat moois meemaakte, maar ik vond het een heel avontuur! In Zwitserland woonden mijn oom en tante in de bergen(Leysin) en daar heb ik toen een paar weken vakantie doorgebracht.Mijn oom had zelfs een paard voor me geregeld waar ik in die vakantie een paar keer mee de bergen in geweest ben!Dat een bericht in de vroege morgen dat allemaal in een flits weer bovenbrengt! Ik ben later nog vele keren in Leysin geweest, maar nooit meer op zo'n byzondere manier er heen gereisd!

Geen opmerkingen: