donderdag 10 februari 2011

rondje met hindernissen

Ik was vanochtend weer in het Binnenveld, de honden waren heerlijk aan het hollen en snuffelen toen ik ineens wat zag opdoemen van achter de populierenstammen, 1..2...3...veel schapen! Die waren uit hun wei ontsnapt waar ze achter een provisorisch houten geraamte op een dammetje werden verondersteld te blijven. Vroeger zou ik dan de honden uit de auto hebben gehaald en het spul terug hebben gezet, maar mijn mobiliteit laat dat niet meer toe. Dus nu de honden IN de auto gezet en zachtjes richting wolbalen gereden. Achter me kwamen 2 autos aan die dachten dat ze wel met volle vaart langs me konden, dus een paar keer op de rem getrapt dat ze in zouden houden(wat heb je toch een horken he, die club schapen was vol in beeld),en breed op de weg blijven rijden met een heel stel schapen voor me, die niet zoveel puf hadden om mee te werken. Justin en Colin vonden het toen zo spannend dat ze begonnen te tetteren en dat was het sein voor mijn kudde om het op een lopen te zetten. Ik ben er zigzaggend achter blijven rijden en toen we 'hun' wei naderden schuin erachter aan de andere kant, zodat ze de goede kant op zouden gaan. En ja hoor, met een vaart en soepele sprongetjes verdwenen ze schuin over de sloot langs hun hekje weer hun wei in. Pffff modern schapendrijven heet dat! Ach in Australie doen ze het per helicopter toch?! LOL Op de terugweg heb ik even een foto gemaakt van een deel van de uitbrekers die nu weer tot rust waren gekomen.

En dan ga je naar een volgend stuk, en net even onderweg denk ik wat zie ik nu toch weer?! Colin was hoog opgericht een stuk vooruit gelopen, en die heb ik snel terug geroepen omdat ik toen(gelukkig vóór de anderen het zagen) ook in de gaten had wat daar liep:

Sjonge het was zo wel een rondje met hindernissen hoor, Die kippen kon ik niks mee helaas. Hoe dat stel daar gekomen is midden in het niks?? Een heel lang leven zal ze zeker niet beschoren zijn met alle buizerds die hier zijn maar ze hadden het wel prima naar hun zin zo! Ik heb in de voorbije jaren al heel wat soorten vee in weilanden gezet, meestal samen met de honden, en van alles opgepikt van verdwaalde honden, uitgezette katten tot een jonge struisvogel toe. Saai is het nooit! LOL

Geen opmerkingen: