dinsdag 19 juli 2011

Weg.....!

Als ik smorgens met de honden wegga, geef ik ze altijd een klein koekje als ze uitgestapt zijn en ze netjes gaan zitten,zodat ze niet meteen wegvliegen. Zo ook vandaag: Alaska een koekje, Geisli een koekje, Justin een koekje, Colin een koekje........en ik zie als ik opkijk nog net Alaska halverwege een wei op topsnelheid achter een haas aan de wereld uit rennen. Fluit erbij, roepen, fluiten, Shelties blaffen..........Niks!! Open veld, je kunt kilometers kijken, alleen af en toe een boom en een boederij....NIKS! Kwartier fluitend en roepend verder..... behalve mijn inmiddels tutende oren en oplopende stress....NIKS! Na een half uur is de stress opgelopen tot jankerigheid aan mijn kant van frustratie en ongerustheid, met een dikke lip doordat Geisli me de fluit zowat uit de mond sprong.... Dineke gebeld,ik durf hier niet weg te gaan, tnt is ze altijd naar de plek teruggekomen waar ze van is weggegaan. Die komt meteen om te gaan zoeken met haar auto in de richting waarin ze is verdwenen. En terwijl we een plan staan te maken hoe we dat gaan doen, zie ik ineens in de verte een stipje hollen..... Dineke roepen en ik weer fluiten, en ja hoor! Na 3 kwartier(!!!!) van gestressed wachten en roepen komt madam buiten adem aanhollen,tong op de poten ,vanuit de richting van de drukke provinciale weg!
Dineke heeft haar ingeladen en mee naar huis genomen zodat de anderen tenminste nog een stukje konden wandelen. Mijn koppijn en frustratie moeten nog zakken!

2 opmerkingen:

Lya zei

Hoi Jenny en Dineke en dan zeggen ze dat honden houden goed voor je bloeddruk is. Geloven jullie het?
Gelukkig is dit gedrag een uitzondering en is het meestal genieten. Ik hoop dat je koppijn snel zakt, anders maar aandelen in de paracetamol nemen.
Het zit vast in het weer, hier hadden ze ook streken;-). Wel minder gevaarlijk gelukkig.
Groetjes, Lya

karlijn zei

op zo een moment zijn e niet goed voor je bloeddruk pffff gelukkig kwam ze wel terug maar die 3 kwartier duurt dan erg lang