maandag 30 juli 2012

nog een keer met 3...

Eigenljk zou Alaska vandaag voor het eerst weer zijn meegegaan, maar gisternacht heeft ze zichzelf een hotspot op haar kont gebeten en gelikt en daar werd ze helemaal hysterisch gek van. Dus : DA vanochtend , anaalkliertjes uitgeknepen en een injektie tegen de jeuk! Nu ligt ze bewusteloos te slapen doodmoe van haar eigen gestress!
Dus vanochtend ben ik toch weer met alleen de andere 3 op stap geweest en kon het niet laten toch weer wat fototjes met mijn telefoon te maken. ;-)
De (grotendeels)blaarkop kudde van de biologische boerderij is in diepe rust.Iedere paar uur komen ze van de boerderij op een quad aanrijden om het draadje een stuk op te schuiven dat ze weer vers gras hebben, en de koeien staan ook nooit 2 dagen in hetzelfde stuk!Ze zijn dan ook glanzend gezond en erg relaxed met elkaar.

 De eerste stapelwolken dienen zich al aan als ik richting Kooiweg rijd.


Koeien zijn echt stront nieuwsgierig, als je dus heel even blijft staan om een fototje te nemen......... ;-)




Deze laatste heb ik even door de voorruit geknipt vandaar het kleurtje, de 2 pony dames konden zich nog net inhouden tot naast me en toen storten ze zich in een wedstrijdje knoerthard weg, ik hoorde ze nog elkaar aanmoedigen: harder harder! :-)levenslust ten top! Was even moeilijk voor Geisli die dat ook wel een leuk idee leek! ;-)

Geen opmerkingen: