woensdag 27 mei 2009

Alaska's eerste scootrondje

Vanmiddag heb ik Alaska voor het eerst een kwartiertje meegenomen op de scoot. Ze kent het ding vanaf dat ze hier binnenkwam, en doet wel eens een tukje op de voetenplank als hij in de tuin staat, maw: hij hoort bij het beeld in haar wereld hier! Dus tuigje aan, hondje op schoot en gewoon gegaan. Stoppen bij de schapen: harregat wat een grote enge beesten komen er ineens allemaal voor haar neus staan! Nou ja vanaf de schoot valt het mee, en een koekje maakt het allemaal toch leuk, langs 2 dwerggeitjes beetje zelfde effekt, en bij een grote Tinker bevriest ze terplekke op mijn schoot, maar ook daar breekt een klein koekje de ban! Dan zijn we op een schelpenpad aangekomen waar ik haar als 'grote hond' aan mijn voeten zet en zachtjesaan ga rijden: vindt ze prima! Kijkt geinteresseerd naar de wereld, schuift af en toe op een ander kant om ook daar te kunnen zien : veilige plek waar ze rustig alles kan bekijken! Ze gaat zelfs even op haar gemak met de kop op mijn schoen liggen.Dan zijn we weer op de gewone weg en pak ik haar weer op schoot om weer met wat meer vaart naar huis te gaan. Van alle indrukken is ze nu weer bewusteloos! ;-) Het ging perfekt! 8,5 week en al zo stoer, goed hoor!

Geen opmerkingen: