maandag 25 mei 2009

Je staat versteld af en toe

Hoe snel het allemaal gaat met zo'n slim vrolijk pupje is soms verbazingwekkend! Wat gister nog spannend was is vandaag heel gewoon en doet ze 'met links'! ;-) Omdat vandaag een tamelijk hektische dag is, met de verhuizing van ma naar haar revalidatie plek, hebben we maar meteen een paar stappen over geslagen en is Alaska gewoon met de anderen mee geweest in de auto. Toen de grote honden er uit waren en rondholden, dacht ze even dat ze vreselijk te kort ging komen, maar met Fellow's 'draag'kauwbotje was ze snel getroost. Op een veilige ruime plek aan een zandwegje waar Fellow ook kon én moest uitrusten heb ik de auto neergezet...(foto is van april, ik stond bij dat boompje even verderop waar een soort oprit is naar de velden)en Alaska eruit gehaald: Pjoeh! Grote wereld met veel gras ,stevig krijsende Grutto's(alaaaaarm honden!)en....... de anderen!! Joepie!! Dans dans, krab krab(stom tuigje!), ze had het super naar haar zin. En bij de eerste roep is ze als eerste bij me,JAAAAAAAA koekje!!(ze denkt nu ws dat Alaska gelijk is aan koekje! LOL) En kijk aan, Colin, die tnt echt flauw deed naar haar, daagde haar uit voor een potje rennen en gekdoen, Bouncer kon natuurlijk niet achterblijven en danste in grotere rondes mee. Natuurlijk geen fototoestel bij me nu,ik dacht dat ik mijn handen vrij moest hebben :-( Dat ze ook zó voorzichtig zijn om zo'n hummel niet te raken die met malle bokkesprongen meedoet is toch ook wel heel leuk om te zien. Fellow laat haar een beetje aan zich voorbijgaan, maar is ook niet mopperig zoals hij dat wel was met Bouncer(en vaak nog): Alaska maakt indruk op de heren! Justin is wat jaloers,maar ach als ze zich niet met hem bemoeid gaat dat ook best! Na 20 min pauze voor Fel en lolmaken voor Alaska heb ik haar weer ingeladen en de honden de 2e helft nog lekker laten lopen. Onderweg nog even gestopt om haar koeien te laten zien: raaaaare beesten!Eenmaal thuis is er eten (weet ze al,ze staat te springen voor de voordeur), en daarna diepe rust! Héérlijk zo te kunnen genieten!!

Geen opmerkingen: