donderdag 17 september 2009

Colin uitgejaagd? 16sept smiddags

Vandaag heb ik de scootrondjes een beetje verdeeld over de dag, en Colin die elke keer hoopvol klaar stond mocht als laatste mee ,ahhhh! ;-)
Niet dat ze niet uitgebreid gewandeld hadden hoor, ze gaan zo-bij-zo 2 maal daags een uurtje weg naar bos of veld, die scoot uitjes zijn extra. En daarom ook extra gewaardeerd omdat ze dan alléén mee mogen. Soms neem ik beide Shelties tegelijk mee, maar meestal combineer ik het met het bezoekje aan ma of een boodschapje waar de hond mee mag, en dan is 1 tegelijk zat!
Toen de anderen aan hun middag wandeling begonnen ben ik met Colin weggegaan, eerst dacht ie nog dat hij ernstig achtergesteld werd : de anderen gingen weg ZONDER HEM, maar toen ik mijn jas aantrok was het meteen helemaal joepie!! Ik ben altijd weer onder de indruk van zijn gangwerk en tempo,hij draaft er overheen zonder 1 galop pasje en dan moet ik behoorlijk meerijden met de scoot anders moet hij steeds op me wachten.
Bij de bosrand aangekomen overliep hij 2 konijnen,die meteen in volle paniek eerst rond stuiterden en toen alletwee een andere kant op renden. Col keek van links naar rechts en liep gewoon door! Pffffffffffffffff Toen kwam ik over de Eng waar een biologische teler zit die tegenwoordig ook kippen heeft lopen , 2 ervan waren over het hek gekomen en liepen op het pad. Ik zag het pas laat en Col liep een eind voor me uit(hij kan harder als ik op dat hobbelspoor), hij liep midden tussen die 2 kippen door, die een hartverzakking van schrik kregen en al krijsend en kakelend wegstoven. Col keek er eens naar en ging toen staan snuffelen op de plek waar die kippen vandaan kwamen,pfffffffffffffff! Zou hij ziek zijn, of gewoon zomaar ineens uitgejaagd? Ik was echt zo verbaasd, want zo lang is het nog niet geleden dat ie de wereld uitvloog achter wild aan! Of zou dat met 5,5 jaar overgaan? Gesettelde Sheltie vent LOL!

Geen opmerkingen: