zaterdag 12 september 2009

vanalles en de molenmarkt

Gelukkig was het vandaag best mooi weer, met veel dingen 'buiten' te doen is dat heel prettig! Vanochtend met de hondjes meteen een scootrondje gedaan, eerst Fellow een kortere en daarna Justin en Colin een langere, vanwege een beetje erg zere knie maar even de auto laten staan. De honden waren blij verrast met dit veranderde programma! ;-) Alaska mocht met het andere baasje alleen mee ,even een klein rondje bos en daarna de pupcursus (wat weer super goed ging!) Het is nog maar een paar keer, dan is ze daar mee klaar.
Ze gaat zoveel dingen dóór krijgen!: Gister kwam er post door de bus en Fellow vertrok direkt naar de gang om dat te halen. Alaska wilde meteen mee, maar ik hield haar even bij me,want ze trekt dan alles uit Fellows bek die het dan laat vallen. Na de 3e rondje postbrengen = koekje krijgen voor Fellow schoot ze los en ze rende naar de gang om pal erop trots met een reclamefolder naar me toe te komen: Zó, dat kan ik ook!!! : KOEKJE!! Goh, ik was zo verrast en prees haar de hemel in! OK, ze draait zich om en herhaalt het kunstje direkt met een brief! Dat heeft ze dus echt heel goed afgekeken van haar oom! 5 mnd is ze! Goed hoor!
Vanmiddag ben ik met Alaska, na het gewone rondje met alle hondjes, nog een uurtje op de scoot naar de Molenmarkt geweest die hier jaarlijks gehouden wordt aan de voet van de nog werkende molen die hier staat.

T'is maar en smal oplopend straatje waar het gehouden wordt, dus het is nogal wringen en proppen. Een kennisje ging voor me in de rij staan bij de molen waar oliebollen gebakken werden van meel dat daar wordt gemalen (hartstikke lief Marjolein!), daar had ik anders echt niet bij kunnen komen om een zakje oliebollen te kopen. Alaska begon het rondje geinteresseerd, maar werd een almaar kleiner hondje(ik vin-ut-eng ben-er-niet), ze lag tussen mijn voeten al die drukte te verwerken. Er was een karaoki tent waar nogal flink gegalmd werd,er werd met veel entousiastme gevlegeld ,er was muziek overal, en aan het eind van het straatje een hoepa toestand maar dat heb ik haar bespaard en ben weer om gedraaid : poffertjes kraam!! OK, daar kon ik niet langs en heb Marjolein ook op een portie getrakteerd vanwege haar hulp. Alaska een poffertje gegeven, maar dat smaakte haar nog niet zo bar(ahhhhh!), uiteraard heb ik er verder geen aandacht aan besteed want er gebeurde immers niks. Langzamerhand weer afgezakt naar de gewone weg en toen richting Eng gereden. Alaska kwam weer omhoog en at smakelijk haar poffer op ondertussen! Op de Eng op een fietsspoor(hobbeldehobbel) Alaska er af gelaten en die heeft daar nog een stukje gezellig lopen hollen enz. Mocht NIET naar de schaapjes van Carolien blaffen, Géén kippen van de biologische tuinder een hartverzakking bezorgen... affijn de molenmarkt was alweer weggezakt dus! LOL Eenmaal thuis en het eten op is er RUST, voor hoelang??..... LOL

Geen opmerkingen: