zaterdag 29 mei 2010

Shhhhhhh.............

Ben ik vanaochtend lalalala met de Shelties een ommetje aan het maken over de Eng(Alaska was naar cursus),staat pats-boem mijn scoot stil. Zonder enige overgang stil, niks nada geen kik meer! Eerst maar eens de hulpdienst gebeld van de scoot: ja mevr wat is uw tel nr daar? Eh meneer ik sta midden in het niks met mijn mobiel aan het oor, ik kan geen nr zien want ik bel u en ik weet het niet uit mijn hoofd. O, kunt u dan even opschrijven en ons terug bellen......grrrrrrrrrr Meneer ik sta midden in het niks zonder potlood en papier, en zó kom ik niet meer thuis, sja ehhhh, nou dan verbind ik u even door met de monteur die dienst heeft.........nou das fijn dank u,.........Hallo, o u staat met pech, hoe kan ik u bellen??? ehhhhhhh, meneer ik heb dat net al uitgelegd,maar ik kan u wel zeggen waar ik sta!: Op een karrenspoor op de Eng! O jee, das lastig voor u, hahaha! GRRRRRRRRRRRRRR, meneer, u mag het heel grappig vinden maar IK niet! OK hij kwam, maar dat ging wel even duren want hij was in Nijmegen(hele andere regio)..........
Na een half uurtje wachten in het zonnetje kwam er een meneer met hondje langswandelen: o jee heeft u pech?? Zal ik proberen u een stukje te duwen?? Nou graag! Puf worstel worstel hijg, na een meter of 20 gaf hij het op, te zwaar!Sja, het is ook in de vrijloop een zwaar ding, zeker met mij er op ;-),en ook nog op een hobbelspoor! Toen kwam een 2e man met hond langs lopen, eerste man: kunt u even helpen?? Ja hoor!(aardig he?!)Pfff en daar gingen we weer, hobbeldebobbel ,zucht hijg worstel.......Maar samen kregen ze het wél voor elkaar om me tot aan het geasvalteerde wegje te duwen! Ik was ze zó dankbaar!! Hier kan iemand me tenminste vinden! Wat zijn die hondjes dan allemaal braaf! Ik had even het kleine hondje van de ene meneer aan de lijn vast,Jus en Col liepen rustig los mee, en de 2e meneer had een (loopse!)Whippet bij zich die hij van schrik ook maar losliet. Geen enkel probleem!
Na nog een halfuurtje wachten kreeg ik gelukkig eindelijk het thuisfront te pakken, die kwam meteen met de auto,heeft mij en de honden thuisgebracht en is daarna op de fiets snel teruggegaan naar mijn scoot waar een kwartiertje later de monteur aan kwam rijden: Hij had het gevonden!,kon niks aan de scoot doen(heeft het wel geprobeerd), scoot is overleden!:-( Dus ingeladen en meegenomen, hij had helaas ook geen leenscoot bij zich. Nu zit ik dus zonder! Maandagochtend vroeg maar meteen aan de bel naar fa in Amsterdam die de scoots in onderhoud heeft, want ik vertrouw het niks dat mijn scoot in Nijmegen staat en dat ze dat dan ook door geven dat ik zonder zit!

1 opmerking:

Elisabeth zei

Ik geloof dat ik Alaska zou inruilen voor ene husky als ik jou was.

Nee ff zonder dollen; Echt super vervelend natuurlijk dat je stil komt te staan in "the middel of nowhere" Dan ben je blij met de hedendaagse technologie genaamd mobiele telefonie. Anders was je nog evrder van huis geweest. Hopelijk heb je gauw weer een nieuwe scootmobiel die het wel werkt zodat je wewer lekker met de dogs op pad kunt!

Groetjes,
Elies