zondag 9 mei 2010

vieeeeeeees

Vanochtend een uitgebreid rondje gemaakt met Colin en Alaska, het was eindelijk weer een keer droog en ik had behoefte aan 'uitwaaien'.Halverwege midden op de Eng kwam ik op een hobbelpaadje een kennisje tegen ook met scootmobiel en haar IJslandhondje.De honden kennen elkaar en vlogen meteen op elkaar af.Direkt was het rondjes hollen,pak-me-dan-als-je-kan,en stuiter spelletjes! :-) Het enige mindere daaraan was dat ze dat deden in een versgemeste en omgehaalde akker!! Misschien niet moeilijk om te bedenken hoe ze er in no-time uitzagen?? :-)Toen de honden een beetje uitgeraasd waren zijn we samen een stuk verder gereden omdat even verderop Olga zou kunnen zijn met haar nieuwe IJslandhond pup.En ja hoor! Ik zei nog zal ik Alaska even vasthouden,als zo'n pup ineens zo'n racemonster op zich af ziet komen......!Maar dat was nergens voor nodig werd me verzekerd! Nou dat bleek! We gaan het hek van het weiland door en meteen komen daar 2 honden aan speren! Volwassen Katur, met in zijn kielzog een bruinige kleine schicht,hatsikidee recht op ons af! Yehhhhhhh!! Feesten!! Logi heet hij, dat betekend vlam,vanwege zijn kleurtje.Wat een brutaal stoer honden ventje zeg! Hij heeft me toch lopen gekken met Alaska! Ondertussen werden daar de waterbakken(badkuipen) van de paardjes gevuld, en door ons geklets liepen die aardig over........! Lachen voor Alaska en co! Echt geen gezicht,scheuren door die plassen, languit in de blub, even wat drinken half hangend in de bak en huppa weer verder. 3 volwassen reuen, 1 jong reutje en een 'dame'(nou ja..;-)) in de vorm van Alaska, en wat een plezier allemaal! Natuurlijk geen fototoestel bij me, ik heb zoveel nattigheid gehad de laatste dagen dat ik het niet waagde. 2 uur nadat ik van huis gegaan was, kwam ik weer thuis, met een totaal ondergespatte blubber scoot, een Sheltie die uit 2 helften bestond(droog boven en een verkeerde kleur onder),en een Alaska varken! Het is maar goed dat die vachten vrijwel zelfreinigend zijn! LOL

2 opmerkingen:

Elisabeth zei

haha heerlijk en heeeeeeel herkenbaar! Ook die van mij zien elke modder en waterplas als een excuus om vies te worden :-D.

Lya zei

Hoi Jenny,
Vreselijk jammer dat je je fototoestel niet bij je had. Ik ben natuurlijk reuze benieuwd naar de IJslandse honden. De kleur, de bouw, de vacht naar alles eigenlijk. Onze Askur was voskleurig en had en donkerdere kleur'tuig'. De tekening leek nml op een tuig.
Ik hoop dat de vuilakken inmiddels schoon zijn .
Groetjes,
Lya