zondag 2 mei 2010

Spaanse 'droom'

Het was vanochtend grijs, nog wel droog maar je wordt er niet heel vrolijk van.En ineens zag ik hem: Voor me uit galoppeerde in een keurig handgalopje met de zeer rastypische bewegingen een mooi wit Spaans paard! Dan gaat de zon toch zowat schijnen!
Een klein stukje verder waar ik de honden eruit liet haalden ze me in,helemaal orrigineel opgetuigd,in typerende draf met maaiende voorbenen en een stralende amazone erop. En ineens herkende ik hen van 2 jaar geleden,we hebben een tijd staan praten toen ik haar ook zomaar hier 'in het wild' tegenkwam. Furtivo,(Andalusische hengst die ook shows doet met zijn bazin) was toen nog grijzer, nu helemaal wit en stralend met waaiende lange manen en staart.Ik kan het niet helpen maar mijn wereld ziet er ineens mooier uit als zoiets in je beeld komt! Ik hou van die mooie Barokke paarden. Ze herkende ons ook en met een vrolijke groet en een een entousiaste zwaai ging ze even later verder: hij kan dus ook heel erg hard! LOL
Genieten hoor op een verder grijze ochtend. Mijn'paardenhart' klopte even weer op volle toeren!
Uiteraard zijn de hondjes paarden gewend en reageren er nauwelijks op(even kijken wie is dat, verder niks),ze gaan gewoon door met hun snuffels,wat kan hun zo'n knappe Spanjaard schelen!

Geen opmerkingen: